Allan Askov Christoffersen

Ny chef for marketing og partnerskaber i VisitNordsjælland

14.8.2025
Forfatter: Christina Heinze Johansson
Foto: VisitNordsjælland

Et nyt ansigt er sat i spidsen for at markedsføre turismen i Nordsjælland. Allan Askov Christoffersen, der kommer fra den globale rejsesøgeside Momondo, har netop sat sig i stolen som ny marketings- og partnerskabschef hos VisitNordsjælland, der står for turismeindsatsen i Fredensborg, Gribskov, Halsnæs og Hillerød kommuner. 

Allan kommer med mange års erfaring inden for destinationsbranding, turisme, markedsføring og partnerskabsopbygning, blandt andet fra sin tid som direktør for medier og brandaktivering hos rejsesøgesiderne momondo og Kayak. Nu vil han bruge sin viden og netværk til at tiltrække flere gæster til Nordsjælland – hele året rundt.

”Som nordsjællænder er det en stor glæde at kunne være med til at fortælle om alt det, vi har at byde på her i området. Vi har nogle helt særlige oplevelser og steder, der fortjener at blive opdaget af endnu flere – både danske og internationale gæster,” siger Allan Askov Christoffersen.

Nordsjælland på verdenskortet

Allan kommer til at stå i spidsen for VisitNordsjællands indsats for at synliggøre og øge kendskabsgraden til Nordsjælland både blandt danskere og internationalt og skal også drive VisitNordsjællands turismenetværk og partnerskabsprogram. Her får han mulighed for at sætte sin internationale erfaring og sine stærke kompetencer inden for marketingstrategi, content- og influencer-markedsføring og destinationsbranding i spil.

”Jeg tror på, at stærk storytelling og engagerende indhold kan inspirere folk til at rejse, og at langsigtede, værdibaserede partnerskaber er nøglen til at skabe bæredygtig vækst for en destination. Turismen er et vigtigt erhverv, der berører mange. 

Jeg ser frem til at gøre Nordsjælland endnu mere synlig både i Danmark og internationalt sammen med mine nye kolleger, øvrige partnerorganisationer, kommunerne og ikke mindst hele det nordsjællandske turisterhverv, som jeg ser frem til at lære bedre at kende,” siger Allan Askov Christoffersen. 

Allan Askov Christoffersen

Marketings-og Partnerskabschef

aac@visitnordsjaelland.com