Umiddelbar markedsføring med mere indhold
Kampagnen var udformet som en instant experience – et format som VisitNordsjælland har haft god succes med på Facebook.
Instant experiences er en forholdsvis ny funktion i Facebook, der gør det muligt at folde historier og budskaber ud ved hjælp af billeder og video.
I kampagnen kunne man f.eks. se videointerviews med nogle af kunstnerne. På den måde bliver brugerne holdt i Facebooks univers, hvilket de som oftest foretrækker, men med mulighed for at vise dem mere indhold end ved et almindeligt opslag.
Klik, klik, klik
Kampagnen løb en måned fra 17. september til 19. oktober og var målrettet Facebook-brugere i hele landet, der allerede havde vist interesse for enten kunst, kultur eller oplevelser i Nordsjælland.
Kampagnen blev set mere end 200.000 gange og nåede ud til flere end 60.000 interesserede brugere, hvoraf cirka 3.000 klikkede sig rundt totalt i mere end 22 timer for at opleve kunsten i Nordsjælland i en samlet pakke.