Ikke "bare" Nordsjælland i år...

22.1.2021
Foto: Tine Uffelmann

Mens vi venter på lysere og bedre tider, så arbejder vi på fuldt tryk med at forberede turismesæsonen og årets kampagner. Også i år bliver det ikke en turismesæson, som vi kender den.

Vi må kigge langt efter udenlandske turister, og for mange danskere går turen bare til Danmark. Heldigvis har rigtig mange fundet ud af, at vores land som rejsemål er "Meget mere end bare Danmark", og også i år kører vi kampagner, der viser, at der er meget mere ved Nordsjælland, end nogle måske umiddelbart går og tror.

Nordsjælland – det klikker de på

I 2020 var der mange, der så Nordsjælland med nye øjne. Vi fik godt fat i de danske målgrupper. Næsten 900.000 brugere klikkede sig ind på VisitNordsjællands hjemmeside for at få inspiration til oplevelser i Nordsjælland, hvilket gør os til Danmarks 5. mest besøgte turismewebsite. Det er 10% færre besøgende end året før, men et resultat vi er stolte af taget i betragtning af et år med pandemi, og hvor vi savnede de udenlandske turister og alle arrangementerne.

Den data og viden, vi har indsamlet, kommer vi til at bygge ovenpå for at nå ud til endnu flere danskere i år.

Tanker om turisme

Går du med tanker om turismeåret vi kigger ind i, så vil vi rigtig gerne have dit besyv med. Har du brug for at få fat i nye målgrupper eller sparring til en turismeidé? Eller sidder du med en konkret udfordring? Send os dine tanker og lad os vide, hvordan vi kan hjælpe dig.

Vi mødes igen

Mens vi venter på at kunne mødes, så vender vi snart tilbage med en ny runde virtuelle møder på Zoom, hvor vi inviterer dig og det nordsjællandske turismeerhverv til at tage temperaturen på turismen i Nordsjælland. Håber vi ser dig der.

Bedste hilsner

Annette Sørensen, direktør i VisitNordsjælland

 

 

Annette Sørensen

Direktør

aso@visitnordsjaelland.com