Mødeturismeindsats i nyt format

Mødeturismeindsats i nyt format

10/22/2019
Foto: Visitnordsjælland

Erhvervsturismen i Nordsjælland er big business. I 2017 lagde forretningsrejsende i Nordsjælland 1,2 mia. kr. i indtægter til hotel- og turisterhvervet.

Her i Nordsjælland drager vi især fordel af nærheden til København og Sverige. Men med 20.000 nye hotelværelser og høj kapacitet i hovedstaden spidser konkurrencen til. Samtidig er den svenske krone under pres, og generelt ser vi spæde tegne på stagnation.

Ny retning for Unikke Mødesteder

For at fastholde og tiltrække møder og konferencer i fremtiden og for bedre at kunne stå imod markedsudfordringerne er der brug for at styrke mødeturismeindsatsen. Vi skal finde nye veje til at udvide volumen og tiltrække flere forretningsgæster, mødedeltagere og -planlæggere. Og der er behov for at se på, hvordan vi bedst kan organisere os og skabe netværk, værdi og synergi på tværs af erhvervet.

Derfor har vi påbegyndt en strategiproces med marketingbureauet Gottlieb & Co., der skal resultere i en ny strategi for mødeturismeindsatsen i Nordsjælland. Her vil vi lægge op til et nyt set-up og netværksform, som vil tage VisitNordsjællands mødeturismenetværk "Unikke mødesteder" i en ny retning.

Præsentation af ny strategi

Den nye strategi og markedsføringsplan glæder vi os til at præsentere for netværkets medlemmer d. 19 november. Nye mødeaktører og potentielle medlemmer kan høre mere om mødenetværket og de nye tiltag ved et møde d. 27. november. Er du interesseret i at deltage, kan du kontakte Cristel Mydske på cmy@visitnordsjaelland.com eller på telefon 41 78 67 76.

MØDER ER BIG BUSINESS

Forretningsrejser, møder og konferencer er god business for Nordsjællands hoteller og giver indtægter til restauranter og det øvrige forretningsliv. Ud af Nordsjællands samlede turismeforbrug på 5,7 mia. kr. genererer mødeturismen 1,2 mia. kr.