Den Danske Riviera får million-omtale i svenske medier

Den Danske Riviera får million-omtale i svenske medier

Foto: Visitnordsjælland

I samarbejde med VisitDenmarks kontor i Sverige har VisitNordsjælland været vært for en række svenske pressebesøg, der har sat fokus på Den Danske Riviera.

Det svenske nyhedsbureau TT besøgte Nivågaard og Frederiksborg Slot, inden turen gik fra Gilleleje til Hornbæk, hvor de blandt andet kom forbi Nakkehoved Fyr, Dronningmølle og Rudolph Tegners Museum og sluttede turen på Hotel Hornbækhus.  

Den svenske nyhedstjeneste står desuden bag en artikel, der sætter fokus på efterårsoplevelser, ”Upplev hygge i höstens Danmark,” hvor både Marienlyst Strandhotel, Kulturværftet og Helenekilde Badehotel får rosende ord med på vejen.

”Vi (svenskere) er heldige at have en sådan perle, som Sjælland er, så tæt på. Hvem behøver den franske riviera, når man har Hornbæk?”

Malin Hefvelin (svenske journalist) 

Omtale for en million

Begge artikler er via den svenske nyhedstjeneste blevet publiceret i i alt 45 regionale svenske ugeaviser over hele Sverige, der tilsammen når ud til 1,2 millioner svenskere. Omregnet til annoncekroner har omtalen en værdi på mere end 1 million danske kroner.

Juveler langs Guldkysten

Et af Sveriges største dagblade, Svenska Dagbladet, har ligeledes været forbi Nordsjælland. Under overskriften ”Juveler längs Guldkysten” kørte den svenske avis en tur op langs Strandvejen og aflagde visit hos blandt andet Louisiana, Restaurant Sletten, M/S Museet for Søfart og Marienlyst Strandhotel. Avisen har et oplag på 170.000, mens den 6-siders artikel har en annonceværdi på 280.000 kr.

STRATEGISK PRESSEINDSATS: 
Bearbejdning af medierne er et prioriteret indsatsområde for VisitNordsjælland. Vi arbejder strategisk med at få nordsjællandske nyheder og historier ud i verden, fordi redaktionel omtale og mediernes anbefaling af vores destination har stor indflydelse på turisternes valg af rejsemål.