Nyt magasin viser vej til store og små oplevelser i Nordsjælland
Forårets helligdage og ferietid står for døren. Men hvad skal man opleve, og hvor skal man tage hen? ”Mit Nordsjælland,” VisitNordsjællands nye magasin, er på gaden netop nu med masser af inspiration til udflugter, dagsture og ferieoplevelser.
Ferie i Nordsjælland er fuld af oplevelser – på cykel, i tog og til fods gennem byer, og istidens morænelandskaber. Her surfer du på vinden eller rider med på bølgen blå, for Nordsjælland er et frirum med højt til himlen og fuld af hjerter, der banker i takt med naturens rytme.
I magasinet ’Mit Nordsjælland’ har vi samlet fristelser fra Nordsjællands buffet. Menuen står blandt andet på lokale råvarer i sæson; nyopgravede kartofler og sommersøde jordbær, der netop er plukket af stilken.
Har du appetit på royal storhed, finder du i Nordsjælland royale aftryk og fortællinger, der peger tilbage og fører dig helt ind i hjertet af danmarkshistorien. I århundreder har vi været hjemsted og fristed for Danmarks konger og dronninger – og er det stadig den dag i dag.
De mange hyggelige byer har hver sin helt egen charme, og du kan opleve gamle handelsbyer med kanaler, slotsbyer, levende bymidter og små landsbyer, fiskerlejer og havne med lystbåde, kultur og fiskeri.
Vil du finde roen på en gåtur på Halsninoen, den populære vandrerute i Halsnæs? Tage på cykeltur ved Øresund? Tage på kunstrunde til Nordsjællands kunstmuseer eller fordybe dig i historien på slottene? Flade ud på stranden eller smage dig vej gennem Nordsjællands gårdbutikker og vingårde?
Mulighederne er mange, for i Nordsjælland er der noget at opleve for alle og hele året. VisitNordsjællænds nye magasin ”Mit Nordsjælland” dykker ned i et væld af natur- og kulturoplevelser – museer, attraktioner, restauranter, shopping events, overnatning – og meget mere.
Inspiration til oplevelser året rundt
Derfor inviterer vi dig til at gå på opdagelse i magasinet 'Mit Nordsjælland' og vi har en helt klar anbefaling: Tag dig god tid, så du kan komme helt ned i gear og mærke den særlige stemning og nordsjællandske ånd, der gør vores område til noget helt specielt.
På 108 farverige sider foldes fortællingen om ”Mit Nordsjælland” ud med oplevelser for store og små, for dem, der er aktive, og dem der bare vil slappe af. Magasinet skal tjene som inspiration for danske og udenlandske turister, der overvejer Nordsjælland som deres næste rejsemål, men også til dem, der leder efter idéer til dagsture til kendte og mindre kendte steder i Fredensborg, Gribskov, Hillerød og Halsnæs.
Derfor hedder magasinet ”Mit Nordsjælland” for uanset hvem man er, og hvor man kommer fra, så er der altid noget at opleve i Nordsjælland.
”Mit Nordsjælland” er helt centralt for vores markedsføring til både at inspirere og guide gæsterne på destinationen, og det er dejligt at mærke den store opbakning til magasinet. Vi får jævnligt feedback fra turisterhvervet om, at gæsterne besøger dem, fordi de har læst om dem i magasinet,” siger Annette Sørensen, direktør i VisitNordsjælland.
Samarbejde med Egmont
For tredje år i træk har VisitNordsjælland valgt at samarbejde om udgivelsen med Story House Egmont, der står bag nogle af Danmarks mest kendte og læste magasiner.
”Vi er på en rejse, og samarbejdet med Egmont er et skridt til at styrke og folde fortællingen ud om Nordsjælland og gøre den levende i ord, billeder og grafik. Magasinets linje giver et nyt blikfang og greb på indholdet,” siger Jesper Bækgaard, marketingschef i VisitNordsjælland.
Samarbejdet gør det også muligt at blive en del af Egmonts distribution, og i foråret kommer magasinet med i en såkaldt sampak til ca. 15.000 læsere af Eurowoman.
Et trykt magasin, der er digitalt
Magasinet er blevet en klassiker, der hænger ved, og som turister lader sig guide og inspirere af. Det gælder det trykte magasin, men der er også overraskende mange, som downloader magasinet online. Sidste års magasin blev set på en skærm 160.000 gange, heraf den engelske version 43.000 gange.
”Udgivelsen af magasinet supplerer vores digitale markedsføringsindsats. Det gælder både økonomisk, da overskuddet fra magasinet hvert år går til markedsføring af Nordsjælland. Og så møder vi vores målgruppe på flere platforme, og på forskellige faser i deres rejse – fra inspiration til beslutningen tages om, hvor ferien skal gå hen, og turisten kommer hertil.
Magasinet giver os mulighed for at folde nogle længere historier ud. Turisterne gemmer magasinet i feriehuset, hvor hele familien læser det. Eller tager det med rundt eller downloader det inden eller på turen, som rigtig mange gør,” siger Jesper Bækgaard.
Stor opbakning blandt erhvervet
Magasinet er blevet til i tæt samarbejde med det nordsjællandske turismeerhverv, som igen i år har vist stor opbakning. Hele 200 turistaktører fordelt over hele destinationen har valgt at købe sig til omtale i magasinet - fra Nordsjællands mange museer og kulturattraktioner til overnatnings- og spisestederne.
Gratis inspiration i ferielandet, på mobilen eller i postkassen "Mit Nordsjælland" udkommer årligt i 90.000 eksemplarer på dansk og engelsk og er at finde på ca. 150 såkaldte turistinspirationer - museer, feriecentre, hoteller, spisesteder og i butikker i Nordsjælland.
Magasinet er gratis og kan også fås i turistinformationen i København (Copenhagen Visitor Service) og hoteller i og omkring København. Derudover omdeles magasinet til 11.000 feriehuse i Nordsjælland. Det sker i samarbejde med lokale sportsforeninger, som dermed tjener en skilling til deres ungdomsarbejde.
Magasinet kan downloades på VisitNordsjællands hjemmeside. Her kan du også bestille magasinet og få det tilsendt via Billetexpressen mod betaling af porto.
Foto:VisitNordsjælland
Markedsføringschef