Målrettet markedsføring i en usikker tid
I 2021 har VisitNordsjælland arbejdet tæt med turismens aktører og ildsjæle og mere end 200 nordsjællandske partnere og givet sparring og hjælp til markedsføring, oplevelsesudvikling og synlighed i VisitNordsjællands kanaler. I 2021 satte VisitNordsjælland særskilt fokus på de steder i turismen, der var mest trængt. Og det bar frugt.
Flere end 84.000 sidevisninger på VisitNordsjællands overnatningside blev resultatet af en kampagne på sociale medier, som skulle give inspiration til, hvor turisterne kunne sove og dermed hjælpe de trængte hoteller, feriecentre, vandrehjem og campingpladser.
”Vi skal mødes igen”, en salgsdreven indsats og videokampagne blev også lanceret og vist flere end 3,9 mio. gange på flere kanaler for at kickstarte den nordsjællandske forretnings- og mødeturisme, der har haft hårde odds under krisen. Kampagnerne var designet til at kunne skrues op og ned for at kunne reagere på adfærden i markedet i en tid med restriktioner.
Ved årets afslutning blev der registreret 990.202 overnatninger i Nordsjælland, hvilket er rekord. I alt fandt flere end 800.000 besøgende vej til VisitNordsjællands hjemmeside for at lade sig inspirere til dagsture, ferie og overnatning.