Esrum Sø

VisitNordsjælland får ny turismestrategi

Med solid lokal forankring og globalt udsyn tager VisitNordsjælland fat på sit 10. turismeår med mandat til at udvikle og markedsføre en destination med nye udfordringer.

Med et TurismeDanmark i forandring er VisitNordsjælland nu klar med en ny tre-årig strategi: ”Mod nye tider”. Strategien tager både højde for den digitale revolution, nye kommunikationsplatforme, platformsøkonomi og regeringens ønske om at se den kommunale turismefremmeindsats konsolideret i færre destinationsselskaber. Samtidig bevares fokus på at løfte erhvervet til fordel for gæsten og kvalitetsoplevelsen, som stadig er i centrum.

Det er nogle af de væsentligste nye udfordringer, der byder VisitNordsjælland i 10-års jubilæumsåret med  visionen om at være:

- Danmarks dygtigste destinationsselskab, der med solid lokal forankring og globalt udsyn udvikler og markedsfører Kongernes Nordsjælland til gavn for både erhverv, borgere og turister.

Varetager lokalmiljøets interesser og løfter erhvervet
– VisitNordsjællands målsætning at være et destinationsselskab, der er på forkant med turismeudviklingen og som både varetager lokalmiljøets interesser, tænker bæredygtighed og som har et globalt udsyn. Som har modet til at prioritere de gæster og indsatser, både digitalt, personligt og organisatorisk, der giver størst værdi for destinationen, siger Annette Sørensen, direktør i VisitNordsjælland.

I sin nye strategi præsenterer VisitNordsjælland også en ”beregningsmodel” for ”Den værdiskabende gæst”, lægger vægt på nichémarkedsføring og har fokus på at kunne agere hurtigt i en dynamisk verden.

VisitNordsjællands strategi ”Mod nye tider” kan læses her