Gå til indhold
VisitNordsjællands årlige turist- og inspirationsmagasin for 2020

Nyt magasin taler til den enkelte turist

5.3.2020
Foto: VisitNordsjælland

VisitNordsjællands årlige turistmagasin for 2020 er nu på gaden. Over 200 turistaktører har købt sig ind i magasinet, der i år udkommer med fem forskellige forsider. Forsiderne taler ind i turistens mangesidede behov, så endnu flere turister kan se sig selv i det brede oplevelsestilbud.

VisitNordsjællands årlige turist- og inspirationsmagasin udkommer i år med fem forskellige forsider. Indholdet er det samme i alle magasinerne, men forsiderne symboliserer tilsammen Nordsjællands mange forskelligartede oplevelser, der fås langs kysten, i naturen, med historien og i kulturen.

Magasinet favner turistens mangesidede behov

Tidens turister er komplekse. Bymennesker vil ikke kun have kulturtilbud. De vil også have naturoplevelser. Når vi rammer lige netop dét, der interesserer turisterne, så kan vi bedre ramme dem i hjertekulen. Som noget nyt udkommer magasinet derfor med en forside i flere versioner, der afspejler flere aspekter af alt det, Nordsjælland tilbyder.

Nordsjælland favner nemlig mange forskelligartede oplevelser, og de supplerer hinanden godt. Sammen kan de opfylde turistens mangesidede behov, og bredden i oplevelser, de efterspørger. Netop bredden i oplevelser præsenteres i magasinet, hvor der er noget til alle behov på tværs af hele Nordsjælland.

Vi elsker digital kommunikation. Men turistmagasinet er og bliver en klassiker, som turister lader sig guide og inspirere af.

Inspiration til oplevelser året rundt

Magasinet inspirerer turisten til oplevelser i hele Nordsjælland året rundt. Læseren lærer mere om Nordsjællands stærke historie som de danske kongers fristed. Gennem kvalitetsbilleder og levende fortællinger guider magasinet til besøg på et af de mange spændende museer eller til at finde ro i naturen med vandrestøvler på. Turisten inspireres til at nyde livet langs Den Danske Riviera og besøge et af de charmerende spa- og badehoteller, opleve kunst og arkitektur i verdensklasse, få storslåede teateroplevelser eller besøge de mange perler af små gallerier og dygtige kunsthåndværkere.

Magasin og digitale kampagner supplerer hinanden

Vi elsker digital kommunikation. Men turistmagasinet er og bliver en klassiker, som turister lader sig guide og inspirere af. De gemmer det i sommerhuset, hvor hele familien læser det. Eller tager det med rundt på tur. Det trykte magasin supplerer vores digitale markedsføringsindsats. Det gælder både økonomisk, da overskuddet fra magasinet hvert år går til markedsføring af Nordsjælland. Men vi kan også se, at kombinationen af det trykte magasin og vores digitale kampagner supplerer hinanden godt. Læserne af magasinet fordyber sig i det i langt højere grad, end de gør online. Vi kan folde nogle længere historier ud. Samtidig gør vi rigtig meget for at lokke turisterne ind i vores digitale univers bl.a. ved hele tiden at anbefale hjemmesider, hvor de får flere detaljer, praktisk information og kan booke deres oplevelser. 

Stor opbakning blandt erhvervet

Magasinet har en redaktionel linje, der tapper ind i vores temaer, hvor vi via aktørerne folder historierne om Nordsjælland ud. Igen i år har der været stor opbakning til magasinet blandt erhvervet i Nordsjælland. Hele 200 turistaktører fordelt over hele destinationen har valgt at købe sig til omtale i magasin og bykort, og aktørerne spænder bredt fra overnatningssteder og restauranter til museer og kulturcentre.

Vi får jævnligt feedback fra aktørerne om, at gæsterne besøger dem, fordi de har læst om dem i magasinet, og på turistinformationerne oplever vi, at gæsterne er rigtig glade for, at der findes et trykt magasin, hvori de kan finde inspiration til deres ferie,” siger Mette Schjønning, redaktør på VisitNordsjællands turistmagasin.

Bred distribution nationalt og internationalt

Magasinet udkommer i 115.000 eksemplarer. Efterspørgslen vokser, og hvert år kommer magasinet bredere ud både nationalt og internationalt. I år findes magasinet hos aktørerne, der er omtalt i magasinet, hos turistinformationer i hele Danmark, hos udvalgte turistinformationer i Sydsverige og Nordtyskland, på større campingcentre i Holland og på VisitNordsjællands tre sommerbemandede turistinformationer.

Derudover kan magasin og kort fås på VisitNordsjællands 50 turistinspirationer, som bl.a. er butikker, museer og overnatningssteder, som VisitNordsjælland har lavet aftaler med om, at de hjælper turister med inspiration til en god ferie. Flere sommerhusudlejningsfirmaer laver desuden velkomstpakker med VisitNordsjællands magasin og kort.

Nordmandsdalen Fredensborg Slot

Foto:Ann Jørgensen

  • Magasinet trykkes i 115.000 eksemplarer og udkommer på dansk og engelsk.
  • Udover magasinet tæller VisitNordsjællands trykte publikationer 11 bykort og Nordsjællandskortet.
  • Magasinet og kortene er udelukkende annoncefinansieret og en vigtig indtægtskilde for VisitNordsjælland, idet overskuddet går til markedsføring af Nordsjælland.

Share your wonders: