Uvurderlig medieomtale af Nordsjælland
Mediedækning som resultat af pressebesøg i toneangivende svenske, norske, tyske, hollandske, tyske og britiske medier, der giver en uvurderlig anbefaling af Nordsjælland som destination. Højdepunkter inkluderer en 6-siders artikel i Svenske Dagbladet samt omtale i 45 regionale svenske ugeaviser, der er nået ud til 1,2 millioner svenskere. Nordsjælland som destination var ligeledes fokus i en rejseartikel i det internationale livsstilsmagasin Architectural Digest med 2 millioner unikke brugere.
Et turismefyrtårn for naturinteresserede
Nationalpark Kongernes Nordsjælland er godt på vej til at blive et turismefyrtårn for alle naturinteresserede. Vi har opnået en bevilling på 1,65 mio. kr. og en samlet finansiering på over 3,2 mio. kr. til at udvikle turismekoncepter i og omkring nationalparken.
Flere turister fra København til Nordsjælland
Ved hjælp af projektsamarbejdet med DOT (Din Offentlige Transport) kan vi trække flere turister fra København til Nordsjælland ved at give dem inspiration og en hjælpende hånd til at anvende den kollektive trafik.
MIT HJEM er MIT SLOT rykker til Nordsjælland
Det er lykkedes at tiltrække den store livsstilsmesse MIT HJEM er MIT SLOT til Nordsjælland og Esrum Kloster og Møllegaard i pinsen 2020.
Turismenetværket vokser
Samarbejdet på tværs af turismeerhvervet er stærkt. Turismenetværket Kongernes Nordsjælland har nu flere medlemmer end nogensinde, der i år er blevet klædt på med endnu flere digitale kompetencer.