Julemarked på Kronborg

Tak for 2019

Foto: Heino Eisner

Nu nærmer julen sig med hastige skridt, og mens vi nyder duften af gløgg, gran og klementiner, vil vi gerne benytte lejligheden til at takke for det gode samarbejde i 2019.

Vi runder året af med et hurtigt tilbageblik på årets højdepunkter, inden vi ser frem mod 2020.

I 2019 har vi bl.a. glædet os over:

Det bedste digitale markedsføringsår nogensinde

Vores onlinekampagner og digitale indhold har skabt 20% flere unikke brugere til vores hjemmesider, hvilket betyder det bedste år nogensinde i VisitNordsjællands 10-årige historie.

1 million turister og potentielle turister fra hele verden har gennem 2019 klikket sige ind på VisitNordsjællands hjemmesider. Aldrig har så mange set så meget af vores indhold. Indhold, der med 60% flere sidevisninger, viser, at vi skaber inspiration og værdi for brugere på tværs af grænser. Og på de sociale medier har vi skabt eksponering af Nordsjælland for knap 25 millioner potentielle turister.

Aldrig har så mange set så meget af vores indhold. Indhold, der med 60% flere sidevisninger, viser, at vi skaber inspiration og værdi for brugere på tværs af grænser

Uvurderlig medieomtale af Nordsjælland

Mediedækning som resultat af pressebesøg i toneangivende svenske, norske, tyske, hollandske, tyske og britiske medier, der giver en uvurderlig anbefaling af Nordsjælland som destination. Højdepunkter inkluderer en 6-siders artikel i Svenske Dagbladet samt omtale i 45 regionale svenske ugeaviser, der er nået ud til 1,2 millioner svenskere. Nordsjælland som destination var ligeledes fokus i en rejseartikel i det internationale livsstilsmagasin Architectural Digest med 2 millioner unikke brugere.

Et turismefyrtårn for naturinteresserede

Nationalpark Kongernes Nordsjælland er godt på vej til at blive et turismefyrtårn for alle naturinteresserede. Vi har opnået en bevilling på 1,65 mio. kr. og en samlet finansiering på over 3,2 mio. kr. til at udvikle turismekoncepter i og omkring nationalparken.

Flere turister fra København til Nordsjælland

Ved hjælp af projektsamarbejdet med DOT (Din Offentlige Transport) kan vi trække flere turister fra København til Nordsjælland ved at give dem inspiration og en hjælpende hånd til at anvende den kollektive trafik.

MIT HJEM er MIT SLOT rykker til Nordsjælland

Det er lykkedes at tiltrække den store livsstilsmesse MIT HJEM er MIT SLOT til Nordsjælland og Esrum Kloster og Møllegaard i pinsen 2020.

Turismenetværket vokser

Samarbejdet på tværs af turismeerhvervet er stærkt. Turismenetværket Kongernes Nordsjælland har nu flere medlemmer end nogensinde, der i år er blevet klædt på med endnu flere digitale kompetencer.

Turismetal viser et turismeforbrug på 5,7 mia. kr., der har skabt flere end 7.000 jobs og 2,1 mia. kr. i skatteindtægter.

Stor opbakning til magasin

Vores turist- og inspirationsmagasin har stor værdi for turister og aktører, som bakker op og investerer år efter år.

Turismeforbrug der skaber jobs

Turismetal viser et turismeforbrug på 5,7 mia. kr., der har skabt flere end 7.000 jobs og 2,1 mia. kr. i skatteindtægter.

Vi ser frem til endnu flere spændende samarbejder, projekter og tiltag næste år og sender jer ønsket om en glædelig jul og et rigtig godt nytår.

De allerbedste hilsner

Annette, Andreas, Anne-Marie, Bettina, Camilla, Cecilia, Christina, Clara, Eline, Jesper, Karen, Henrik, Mette, Sanne & Susanne