Surfshacks i Lynæs

Grøn turisme: Vær med i nyt forskningsprojekt

2.11.2020
Foto: Sarah in the Green

Er du turistaktør i Nordsjælland, og vil du hjælpe os med at blive klogere på grøn omstilling og bæredygtig turisme?

Grøn omstilling og bæredygtig turisme er ikke til at komme udenom, når vi taler fremtidens turisme. Heller ikke i en Corona-tid. Stadig flere turister efterspørger grønne løsninger.

Det kan ses i VisitDenmarks seneste analyser af turisternes efterspørgsel.

Mere viden om den grønne turismes udfordringer

Mange turismevirksomheder er godt i gang med at finde grønne og bæredygtige løsninger, men i branchen mangler der et samlet overblik over de udfordringer, som turismevirksomhederne står overfor i den grønne omstilling samt hvilke tiltag og muligheder, virksomhederne kigger ind i for at fremme udviklingen til gavn for virksomheder og turister.

Nyt forskningsprojekt

Det skal et nyt projekt under Landdistriktspuljen nu råde bod på. Projektet drives af tre forskere fra Aalborg Universitet sammen med partnerne Destination Himmerland, Destination Sønderjylland og VisitNordsjælland.

I den forbindelse vil vi gerne have lov at stille en række spørgsmål om grøn omstilling og bæredygtig turisme i din virksomhed.

Foto: Daniel Villadsen

Gør turismen grønnere

Som turistaktør er du en vigtig del af den grønne omstilling og udviklingen af bæredygtig turisme på vores destination. Vi har brug for din hjælp til at gøre dansk turisme grønnere og mere bæredygtigt. På den måde bliver dansk turisme og din virksomhed endnu mere konkurrencedygtig i fremtiden, og der kan komme flere kunder til din virksomhed.

VisitNordsjælland er partner i projektet og leder efter turismevirksomheder i Nordsjælland, der vil være med i projektet. Virksomhederne skal udfylde et spørgeskema, og nogle af virksomhederne vil også blive inviteret til at deltage i et interview – enten personligt eller på telefon.

Til gengæld vil virksomhederne få indblik i nye løsninger og muligheder gennem deltagelsen. Hvad bliver der gjort andre steder? Hvilke løsninger har andre fundet? Hvordan arbejder vi med det, så turisterne kan mærke, at vi gør noget.

Vil du være med?

Deltag i undersøgelsen her

Projektet behandler alle data i henhold til GDPR-reglerne, og data vil blive anvendt i anonymiseret form i forbindelse med afrapportering.

På forhånd tak for din hjælp.