Bare Danmark

Er du turistaktør? Tag del i Danmarks nye turismekampagne

19.6.2020
Foto: Daniel Overbeck

Vi bliver bare i Danmark i år”. Ja, den sætning, har vi vel alle hørt før. Vi siger det selv - vi siger det allesammen. Vi danskere bruger sjældent store ord, når det handler om Danmark - og det er både forkert og en skam. For der er masser at opleve og masser at være stolte over i Danmark

Stor national Danmarkskampagne

Sådan lyder afsættet for en stor national Danmarkskampagne, som over de kommende uger skal skabe massiv opmærksomhed om det danske ferieprodukt gennem tv-spots, annoncer i landsdækkende dagblade, gennem influencers og på billboards med det formål at få flere danskere til at tage på ferie i Danmark i år. 

Hvornår blev Danmark til Bare”?

Danskere har altid holdt ferie i Danmark. Nordsjælland er landets ældste badedestination, og her blev kystturismen i Danmark opfundet. Det er noget helt særligt, at man i Nordsjælland kan kombinere oplevelser mellem by og land, natur og kultur på en enkelt formiddag. Så “bare” er en voldsom underdrivelse. Gad vide, hvornår vi fik Danmark til at blive til ”bare” Danmark? Det vil vi ændre på med kampagnen og forhåbentligt kan 2020 blive året, hvor det sker.

Kampagnen vil via sociale medier, udendørsannoncering, podcasts og gennem et samarbejde med Go' Morgen Danmark på TV2, bringe ferietips til danskerne fra alle egne af Danmark. VisitNordsjælland er en del af kampagnen og bidrager med alt det skønne, som Nordsjælland som kan tilbyde: natur, kultur, strand, skov og slot. Alt sammen oplevelser, som bare venter på at blive (gen)opdaget. Men vi har brug for din hjælp som turistaktør til at sprede budskabet.

 

Sommerferie ved Tisvilde Strand

Tag på sommerferie i Nordsjælland

© VisitNordsjælland
Foto: Daniel Overbeck

Hvad og hvordan kan du bidrage

Alle kan deltage og bidrage ved at fortælle om, hvorfor Nordsjælland ikke bare er bare”. Her er 3 forslag til, hvordan du nemt og hurtigt kan komme i gang

Step 1: #

Kampagnens omdrejningspunkt er brugergeneret indhold, dvs. hvos alle danskere opfordres til at dele deres bedste ferietips og yndlingssteder, og deres bidrag udgør kampagnens indhold. 

Indhold på sociale medier hashtagges med #baredanmark - og dermed bidrager du med at skabe indhold til det fælles hashtag og til kampagnen. På websitet megetmereendbare kan du hele tiden følge og se, hvordan indhold dynamisk opdateres.

To do:

Opdater egne sociale medier med #baredanmark og få de mange fortællinger om Nordsjælland på landkortet - allerede i dag

Step 2: Del

Dette er en fælles kampagne, og vi har alle et ansvar for at får Nordsjælland til at stå stærkt i kampagnen.

To do:

Fortæl hele dit netværk om kampagnen.

Privat: Tag fat i venner og bekendte.

Professionelt: Brug de kanaler og medier, hvor det giver mening. Brug f.eks et afsnit i dit næste nyhedsbrev på at udbrede kendskabet til #baredanmark.

Step 3: Tag del

VisitNordsjælland deltager i kampagnen og afholder en gang om ugen åbne Zoom-møder for turisterhvervet i Nordsjælland. Her får du seneste nyt fra kampagnen, tal og undersøgelser og mulighed for at deltage og tage del i kampagnen.

To do:

Hvis ikke du allerede er men på listen, og får vores nyhedsmails, så skriv til Susanne Tvergaard Nielsen på STN@visitnordsjaelland.com og modtag en invitation til næste åbne Zoom møde. Møderne optages og kan også ses på vores YouTube kanal

 

Hvem står bag

Bag kampagnen står 19 destinationer i form af foreningen Danske Destinationer, herunder VisitNordsjælland, samt Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark.

 

Susanne Tvergaard Nielsen

Webmaster | Kontakt: Halsnæs

stn@visitnordsjaelland.com