Marienlyst Strandhotel i Helsingør lagde den 12. januar gulv til en bryllupsmesse, hvor ildsjæle havde samlet 45 lokale forretninger med alt til den store dag. Blomster, brudekjoler, bryllupskager og meget mere.
Fire måneder før det storslåede Bryllupsmekka løb af stablen gik VisitNordsjælland i gang med et forsøg: Hvor mange kommende brudepar kan vi nå ud til gennem Facebook-annoncering for et budget på under kr. 4.000?
Stor rækkevidde via sociale medier
I september satte vi den store Facebook-algoritme i gang med at sprede en kampagne, der talte lige ind i hjerterne på kommende brudepar. Målgruppen var oplagt – vi sigtede efter alle dem, der havde sat deres Facebook-status til ’forlovet’ og målrettede kampagnen mod Danmark og Sydsverige.
Kampagnen gik efter tre forskellige målgrupper – først målrettet alle forlovede i Danmark og Sydsverige. Derefter målrettet alle dem i målgruppen, der viste interesse for kampagnen i første omgang (re-targeting-målgruppe) og til sidst målrettet alle de forlovede, der mindede om dem, der havde vist interesse for kampagnen (look a like-målgruppe).
Målgruppen brugte 7.482 minutter på vores kampagne
Flere end 52.000 mennesker blev mødt af vores kampagne, og i alt brugte de 7.482 minutter på kampagnen – svarende til mere end fem døgn.
2.904 bryllupsinteresserede besøgte bryllupsuniverset på vores hjemmeside, hvor de bl.a. fik information om, hvad de kunne opleve på messen. 1.842 kom fra Danmark, og 1.062 fra Sverige.